BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, January 21, 2010

sekali lagi...

Sayang...
Entah berapa lama lagi masa yang kita ada untuk bersama..
Melakar senyum dan hati berbunga bahagia..
Sedang masa teramat mencemburui kita..
Bila tiba masanya..
Aku perlu pergi dari perhentian ini..
Hidupku bukan untuk terhenti di sini..
Aku hanya singgah di persinggahanmu..mereguk bahagia bersama...
lantas bila waktunya tiba..
Kita perlu akur pada ketentuan takdir..


Sayang..
Ketahuilah..
Aku tidak ingin pergi darimu..
Persinggahan ini teramat indah untuk aku tinggalkan..
Seolah persinggahan ini bukan lagi untuk sementara melainkan aku sebenarnya telah ketemu hala tujuku selama ini..
Namun aku takut aku keliru..
Aku takut percaturanku tersasar jauh...
Aku takut apa yang kuimpikan...
mengejekku sekali lagi..
Setelah mahligai yang aku harapkan berkecai bagai kristal yang terhempas ke batu..


Aku tidak mampu lagi..
Untuk merasa kecewa berkali-kali, lantas aku rela kalah dalam percaturan ini..
Sebelum harapanku hancur sekali lagi dan lagi...
Kerana di setiap anganku,,impianku..citaku..
Ada insan lain yang turut menangis di saat aku menitiskan air mata,,..
Aku tak mampu lagi...
Untuk meletakkan diriku di hadapan sedangkan ada insan yang sering mengutip sengsaraku tanpa aku sedar..



Duhai kekasih..
Dunia kita berbeza..
Aku tidak mampu menjadi yang sempurna padamu..
kerana aku pernah kecewa,
Aku pernah kehilangan..
Hatiku kontang...tandus..
Namun semakin aku mencuba membahagiakanmu..semakin aku tak berdaya..
Sedangkan masa semakin cepat mendekati kita..


Bilakah masa itu kan tiba..
Aku takut untuk menghadapinya..
Kerana aku takut untuk merasa sakitnya merindui orang yang tidak mampu aku miliki..
Aku tahu sakitnya bila ingin menyentuh jejari insan yang sudah jauh...
Aku takut....
Takut kehilanganmu...
Aku takut Kehilanganmu...
Aku takut kehilanganmu....

0 comments: